miércoles, 28 de mayo de 2008

Alberto Contador, leader of the Tour of Italy,

Alberto Contador, leader of the Tour of Italy, will face enviable situation in the past five days of racing, and despite the fact that he was cautious pending the Mortirolo and timed final, Madrid, which drew Ricco and Simoni as most dangerous rivals, took stock "buenísimo" until the second rest day, convinced that "it was worth" come to the Giro.

The output of the Dolomites has reinforced the garment pink in the back of Contador, who appreciated his post despite initial difficulties.

"The balance is buenísimo in general. The first day I went mountain not as good as I would have liked, I was not fine, I do not know if by allergy or because it was the first day of high mountain, but I lost some time that should not "He said.

Accountant noted that a day later, regained the best sensations. "In the Marmolada and I felt much better and I won a confidence against the clock where I could keep my rivals at bay and even win some time. If before starting the mountain tell me that I exit the stage 16 with 41 advantage, he had signed, "he said.

He thought to leave

The winner of the Tour de France admitted that he thought at some point in leaving the race, but every day allowed him to go over and feel calmer. Without any pressure, sleeping well, the Spanish has been able to adapt to a race in which not expected to participate.

In the final sprint of the Giro, and with the rest day in the middle, drew Accountant appointments as key stage on Saturday with the Mortirolo and timed final, in which the main rivals are the Italian Riccardo Ricco and Gilberto Simoni.

"I will take the day off butt then, to see how leaving the remaining 5 days. There are two phases not too problematic, which will be controlled a bit bonuses, and then another 2 mountain. In that ending with high hope that the differences are small, more or less as before, and the day of the Mortirolo, it is clear that it will be very hard. There may be career from the beginning. The most dangerous rivals are Ricco and Simoni, "he said.

Accountant highlighted the work of the team and their willingness to work together to keep the pink jersey to Milan.

"The team is very good, very motivated and with all riders willing to work to win. Have colleagues as Kloden and Leipheimer is a guarantee and gives you a lot of confidence. I have full confidence in them and the proof is that in against the clock, rather than dispute, have been left to go. That's a sign that everyone is on the team, "he said.

Contador, who lives the experience of being a leader "with great joy," said the affection that he waived the Italian fans and the satisfaction of having come to the Giro. "It's worth it," he stressed.

Alberto Contador, leader del Giro d'Italia, dovrà far fronte invidiabile situazione negli ultimi cinque giorni di corse, e nonostante il fatto che egli è stato cauto in attesa del Mortirolo e datati finale, Madrid, che ha Ricco e Simoni come rivali più pericolosi, ha valutato "buenísimo" fino a quando il secondo giorno di riposo, convinto che "era un valore di" venire a Giro. L'output delle Dolomiti ha rafforzato l'indumento rosa nella parte posteriore di Contador, che apprezzato il suo posto nonostante le difficoltà iniziali. "Il saldo è buenísimo in generale. Il primo giorno sono andato in montagna non buono come mi sarebbe piaciuto, non sono stato bene, non so se di allergia o perché era il primo giorno di alta montagna, ma ho perso un po 'di tempo che non dovrebbe "Egli ha detto. Contabile rilevato che un giorno più tardi, ha riacquistato la migliore sensazioni. "In Marmolada e mi sentivo molto meglio e ho vinto una fiducia contro il tempo in cui ho potuto mantenere il mio rivali a bada e anche vincere un po 'di tempo. Se prima di iniziare la montagna mi dicono che ho la fase di uscita 16 con 41 vantaggio, aveva firmato ", ha detto. Ha pensato di lasciare Il vincitore del Tour de France ha ammesso che ha pensato a un certo punto a lasciare la corsa, ma ogni giorno gli ha consentito di andare oltre e sentirsi sereno. Senza alcuna pressione, dormire bene, la spagnola è stata in grado di adattarsi a una corsa in cui non dovrebbe partecipare. Nella volata finale del Giro, e con il giorno di riposo in mezzo, ha Contabile appuntamenti come fase fondamentale a Sabato con il Mortirolo e datati finale, in cui i principali concorrenti sono il italiano Riccardo Ricco e Gilberto Simoni. "Io prenderà la giornata butt poi, per vedere come lasciando il restante 5 giorni. Ci sono due fasi non troppo problematico, che sarà controllato un po 'di bonus, e poi altri 2 montagna. In questo termina con alta speranza che le differenze sono piccole, più o meno come prima, e il giorno del Mortirolo, è chiaro che sarà molto difficile. Non vi può essere di carriera fin dall'inizio. Il più pericolose rivali sono Ricco e Simoni ", ha detto. Contabile evidenziato il lavoro di squadra e la loro disponibilità a collaborare per mantenere la maglia rosa a Milano. "Il team è molto buono, molto motivati e con tutti i piloti disposti a lavorare per vincere. Colleghi hanno come Kloden e Leipheimer è una garanzia e vi dà molta fiducia. Ho piena fiducia in loro e la prova è che in contro il tempo, piuttosto che controversia, sono stati lasciati andare. Questo è un segno che tutti sono sulla squadra ", ha detto. Contador, che vive l'esperienza di essere un leader "con grande gioia", ha detto l'affetto che ha rinunciato al fan italiano e la soddisfazione di essere venuti a Giro. "E 'valsa la pena", egli ha sottolineato.

No hay comentarios: