miércoles, 17 de noviembre de 2010

Bjarne Riis, direktør i Saxo Bank team anses som Alberto Contador må klareres av mistanke om doping i Tour de France.


http://thecyclingsideoftheforce.blogspot.com/
Riis, tidligere dansk syklist som har deltatt i tre ganger Tour de France for neste sesong, kom ut i forsvaret av den spanske som ble midlertidig suspendert etter å ha testet positivt for en liten konsentrasjon av det forbudte stoffet Clenbuterol i en urinprøve tatt i juli under Tour, rapporterte AP.

For Riis, er Contador "en ren rider''and også tror på hans forklaring om at de positive var forårsaket ved å spise forurenset kjøtt.

Contador signert med Saxo Bank, SunGard i august etter å kutte sine lenker med Astana.

Riis, i et intervju med den danske daglige Politiken, sier telleren er i "godt humør.''

"Han er tilbake på toget, men vi har noe å jobbe i fremtiden. Påtalemyndigheten har påvirket mange,''sier Riis.

"Jeg tror Contador vil bli frikjent. Jeg tror på hans uskyld, og jeg er overbevist om at det er en ren rytter,''sa han.

I et annet intervju, nektet Riis ha engasjert i forhandlinger om å rekruttere sin landsmann Michael Rasmussen.

Rasmussen ledet Tour i 2007 frem til utvisningen av det nederlandske laget for å lyve om hvor han befinner seg da han bommet doping kontroller før løpet. Rasmussen ble utestengt i to år.

"De fleste har ikke hatt kontakt og jeg vil ikke bringe Michael Rasmussen til Saxo Bank, Sungard,''Riis skriver avisen Ekstra Bladet." La meg gjenta at jeg håper at Michael får en sjanse til å konkurrere igjen.''

Intervjuene ble offentliggjort to dager å gå på salg selvbiografi Riis, som ble en helt i Danmark for å vinne Tour de France 1996.

No hay comentarios: